Tillbaka och tillbaka med besked

Hej mina underbara bloggläsare!
 
Hur ska jag börja detta inlägg nu då? ;) Vi är ju överens allesammans om att jag har en
dum hjärntumör. Jag har förstått att många av er här på min blogg läser och har läst 
min mammas blogg, där hon dokumenterat och uppdaterat kring vad som händer i
våra liv. Hennes blogg heter: paulataxen.blogg.se
Så kanske vet en del av er hur allting står till med mig redan? Jag tror nog ändå att jag
skriver av mig lite här på min egen blogg. Det var ett bra tag sedan jag skrev ett inlägg
här. Ledsen för det, men jag tror ni förstår varför.
 
När jag vaknade upp efter den långa operationen var jag tydligen väldigt groggy och min
puls hade varit väldigt hög under operationen samt efter. Själva operationen hade ändå
gått bra. Min neurokirurg hade fått bort så mycket hon kunde se vara tumör. Superbra!
Två dagar senare skickades jag till magnetröntgen, där de skulle se om de hade fått bort
allt. Risken var ju nämligen stor att en operation nr 2 kunde bli aktuell. Jag var inställd på
att det förmodligen skulle bli så för mig. Men nej då. Magnetröntgen visade inga tecken
på att någon tumör skulle finnas kvar. Och ja, det var lite småjobbigt med MR två dagar
efter ett stort ingrepp i hjärnan, men man överlever ju det med! :) 
 
 
Jag låg inne på neurokirurgavdelningen i 10 dagar. Det var 10 kämpiga dagar, men jag försökte
vara positiv. Det hade ju kanske kunnat vara ännu värre? ;) All personal var fantastisk och tog
väl hand om mig. Serverade god mat och kom in och pratade ibland. Det bästa stödet jag dock
hade, var mina föräldrar. Mamma och pappa var hos mig från förmiddagen tills jag somnade. 
Det är jag så otroligt tacksam för! De var hos mig med stora leenden på läpparna, trots deras
ständiga oro. Starkt! Utöver mina fina föräldrar så var Wictor, mitt ex, hos mig i 2-3h en dag.
Han kom med bakelser och god skinka som jag älskar. Jättefint av honom! Mamma och pappa
hade också med sig godsaker varje dag de kom. En dag hade de inte bara med sig godsaker,
utan också ett par jättefina pärlörhängen och ett halsbandssmycke i form av en pärla med 2
små diamanter på. Hur snällt som helst! Blev så himla glad!
 
 
 
Den 12e dagen togs agrafferna bort. Att ta bort de 30 agraffer jag hade, det var ingen fara. Det
gick ganska fort och relativt smärtfritt. Jag måste säga att det gör mer ont att ta bort vanliga
stygn. Om jag ska vara ärlig, så var jag lite rädd för att ta bort de där häftstiften i huvudet. Mer
rädd för det än själva operationen haha! Tur som sjutton att det nu inte var någon fara! ;) Bild 
på ena sidan huvudet. Det såg likadant ut på andra sidan också. 
 
 
Jag fick som sagt åka hem efter 10 dagar och visste att jag skulle tillbaka två dagar senare och
ta bort agrafferna. Jag visste också att jag skulle få svar inom 1-2 veckor vad för typ av tumör
jag haft i huvudet. Jag fick svar väldigt snabbt... Oligoastrocytom. Det ni. Det är inte så megabra.
Hjärntumör grad 3. Hjärntumörer är graderade från 1-4, där grad 4 är sämst. Kirurgen hade
förväntat sig en grad 2 - tumör, men icke sa Nicke. Grad 3 var det minsan här! Jag har därmed
fått träffa en onkolog (cancerläkare) tillsammans med neurokirurgen. De gav mig all tung info
tillsammans en eftermiddag.
 
När jag fick höra "grad 3... Oligoastrocytom...", då tänkte jag: Oj, det här är nog inte
så bra besked! Precis som mina tankar gick, var de också del av beskedet. Att ha en
hjärntumör grad 3 betyder att man absolut ska ha cytostatika (cellgift) och strålning.
Det som alltså står härnäst på tur är cytostatika och strålning måndag-fredag i 6 veckor.
Åka in varje dag till Uppsala, 3,4 mil, förutom lördag och söndag i 6 veckor känns
inte som det mest fantastiska att se fram emot. Det måste jag erkänna. Jag ska också
lämna blodprover en gång i veckan för att se hur min kropp reagerar på behandlingen.
Spännande va? Inte bara detta. En månad efter 6 veckors-behandlingen med strålning
och cytostatika, ska jag även få ytterligare cytostatikabehandling. Usch, fy och BLÄÄÄ! 
 
Allt detta tråkiga för en dum Oligoastrocytom... Hjärntumör grad 3 med dumma fula elaka
oligoceller i min hjärna. Känns inte toppen direkt! Livet är verkligen ingen fest just nu, men
jag vill ändock poängtera att jag inte är i någon typ av depression. Jag är snarare positivt
inställd och tänker utan tvekan INTE förlora denna kamp! Bara så ni vet tänkte jag! ;)
Nu tänkte jag lägga in bilder på en del av det fantastiska jag fått under tiden jag inte skrivit
på bloggen. Allt har kommit med posten och jag blir såååååååååå glad av VARENDA
liten eller stor grej jag får, blombukett eller vad som helst! Ni alla är så fina! OCH era fantastiska
ord och meningar ni skriver på mammas blogg är så BÄST! Om ni bara visste hur ENORMT
tacksam för ert underbara stöd till lilla mig! Sen har jag ju mina närmaste också som skriver
varje dag och hör hur det är med mig. <3 Sedan operationen har jag ringt två enstaka samtal
med mobilen. I vanliga fall ringer jag flera samtal om dagen. Galet hur min ork påverkats. Men
allt runtomkring orken, förmåga att prata, gå, höra och se.. Det får bli ett annat inlägg tror jag. 
Här kommer som sagt en drös bilder på blommor och saker jag fått skickat till mig efter
operationen -->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ni.. En glad Caroline med fina smärtor i huvudet. Dagen då jag fick packa ihop och ÅKA HEM! 
 
Det får bli allt för detta "lilla" inlägg! Puss och kram på er varma och fina människor! 

Kommentarer:

1 Lisa a:

Så kul att höra ifrån dig! Hejar på dig och tänker på dig/er varje dag! Kramar

2 Rebecca:

Finaste du, du är stark, du är bäst, du kommer att fixa detta, med alla fantastiska människor i din närhet - kommer detta gå bra!! Jag hejar på dig!!
Bästa hälsningar, Rebecca

3 Karin:

Ville bara skicka en kämpapåhälsning!!!!

4 Karin:

Ville bara skicka en kämpapåhälsning tycker det är så starkt av dig att orka dela med dig ❤️

5 Minna:

Massa kramar❤️kul att du gillade armbanden🌸

6 isabelle maijala:

Så skönt att få läsa dina egna ord efter allt detta, du är otroligt stark Carro! Många kramar, Isabelle

7 Anonym:

Vad skööönt att äntligen få höra av dig!! Har varit så orolig! Kollat flera gånger om dagen.
Hejar så mycket på dig, fina Caroline!! Du är galet stark och en riktig kämpe! Kramar!

8 Cissi M:

Heej!
Kul att höra ifrån dig igen! ♡ Läser din mammas blogg och har ju koll ;-) men det är så härligt att läsa det du skriver själv!
Vi är med dig hela vägen på denna gräsliga resa och vi skålar och hurrar tillsammans när den är över! All kraft till dig!♡♡♡

9 Kusin Sara:

Jag finner egentligen inte rätt ord för det du är och går igenom. Jag vill ändå bara skriva en kommentar.
Jag bara hoppas och håller tummarna för att strålningen kommer gå bra! Vi tänker mycket på dig och dina päron.
Många kramar 💟

10 peter Olsson:

Vi fick otåligt lila behandling.
Ja tar.min sista cellgift på.måndag och strålas sista gången.på tisdag.
Jag kommer aldrig bli av med min cancer., men vi är lika
Jag tänker.inte ge upp
Jag är som förr men bara lite trötttare.

Jag har en tumör kvar att brottas med.
Krya på.dig
Mvh
Peteter

11 Malin:

Härligt att du är tillbaka:) Tufft besked, men vi får hejja på dig när det blir jobbigt! Förhoppningsvis går veckorna med strålning och cellgifter fort, du vet när man kommer in i något brukar det rulla på av bara farten även om det är tufft just då. Stor kram <3

12 Anonym:

Tänker ofta på dig och dina anhöriga ♡ tänkte bara tipsa er att ni kan få körersättning när ni åker till och från sjukhuset (kanske inte det man bryr sig om just nu men med förlorad arbetsinkomster osv så är det en liten extra hjälp) har en sjuk dotter så vi får ersättning från "skånetrafiken", vet inte vad det heter hos er.. Krya på dig och se till att vinna över denna hemska skit cancer!! ♡

13 IdaSofia:

Du är en kämpe Caroline! Fint att du vågar vara så ärlig och att du orkar skriva.
Ta en dag i taget nu med behandlingar och en stor lyckospark till dig (som man säger i Finland.) Du kommer att klara detta, lätt kommer det säkert inte att vara men man märker att du är en stark tjej.
Skönt att ha så fina föräldrar som är där med dig hela tiden!!
Stor kram till dig!

14 Mamma och pappa:

Älskade lilla andunge <3
Att kunna få läsa dina rader igen , ja, det kunde vi bara drömma om för några veckor sedan.
Du är den vackraste, starkaste, ödmjukaste,finaste, snällaste,
underbaraste lilla andungen i hela världen <3 <3 <3
Du är så stark lillan, så, ja vi kan bara stå bredvid och beundra din enorma power!!!

Ser att du valt en av de där lite roliga fotografierna som vi tog på sjukhuset..Hahhaaaa.
Med benen som knappt fick plats i sängen :DDDD
Ser också att alla kort inte är med på tavlan och att ett skott av hjärtan på tråd blomman, fattas på hjärtat på väggen..
Fixar det och uppdaterar med ett nytt foto på alla korten
som du fått med mera.. på min blogg snart
Thihiiiii ;))))
Fantastiskt starkt och duktigt av dig älskling
att orka skriva detta långa inlägg !!
Älskar dig i massor ✿ ♥ ♥ ✿
vår lilla diamant ❤ ❤ ❤


15 Cecilia:

Jag har tänkt på dig varje dag!Du verkar vara en helt underbar och stark,positiv tjej! Många kramar 💜💗💖 Läser din mammas blogg också (jag gick gymnasiet med henne )Hon är helt otrolig hon också! Ni verkar lika två otroligt starka härliga kvinnor!

16 Johanna:

Vad stark och vacker du är! Och underbart att du orkar skriva på bloggen igen. En massa styrkekramar till dig!

17 Lotta :

Underbart att du orkar skriva på bloggen igen!! Jag tänker på dig varje dag och läser även din mammas blogg. Du är så stark och positiv, det kommer man långt med🍀 Skickar massa styrkekramar🍀❤️

18 Emma:

Du är heeeelt fantastisk! Stay strong!

19 Emma:

Du är heeeelt fantastisk! Stay strong!

20 Gunsan:

Caroline
du är en
otrolig kämpe!!! :-)Tittat in på din blogg många ggr för att se ifall ngt var skrivet å ikväll var det ett otroligt långt fint inlägg med massa fina foton. TACK!!!!! Läser din mammas blogg så jag följer ert liv och kamp. Du kommer fixa strålningen å cytostatikan på ett galant sätt. Sköt om dig!!!!!!!! Styrkekramar från Gunsan

21 Marie Andersson:

Underbart att läsa inlägg på din egen blogg igen. Jag följer dig via din mamma.

Tuff operation och ännu tuffare besked men kämpa på så kommer det att lösa sig.

Kämpa och kriga!!!!!!

Kram

22 Madde:

Äntligen fick vi höra från dig, som vi längtat! Fortsätt kämpa, du kommer klara det här! Kramar

23 Honey:

kämpa på Caroline....du klarar detta med hjälp av dina underbara föräldrar❤️❤️❤️
Kramar till er alla

24 Honey:

kämpa på Caroline....du klarar detta med hjälp av dina underbara föräldrar❤️❤️❤️
Kramar till er alla

25 Mikael Ekdahl:

Vilken supertjej du är Caroline.
Detta var nog det bästa du kunde göra att börja skriva igen.
Jag beundrar ditt mod och du kommer kämpa och åter kämpa och vinna det här.
Din positiva syn på det hela är så jäkla imponerande.
Tänker på dig ibland när jag funderar på mina egna tjejers åkommor och elände.
Hoppas att allt skall gå bra med dem och du är också i tankarna då.
Konstigt egentligen känner ju inte dig eller din familj.
Men ni berör en verkligen både du och din mamma Paula.
Många Kramar
Micke/

26 Sofia:

Härligt att höra från dig Caroline. Förstår på din mammas förklaring av hjärntrötthet att det måste vara en otrolig kraftansträngning att skriva ett inlägg som detta. Så wow, vilken seger att du gjort det. Som så många skriver tror jag att den viljestyrkan du har kommer hjälpa dig väldigt mycket. Men låt dig också, vilket jag tror du gör, bara bli buren av din familj och alla varma kärleksfulla människor omkring dig. Av allt fint du fått förstår man att det finns mångamånga som vill ge av sin kärlek o på olika sätt dela din kamp. Jag känner dig inte, men har tidigare hållit på med friidrott och fick därigenom del av Nadjas kamp och genom hennes blogg dig. Du finns med i mina tankar och böner!
Kram!

27 Sofia:

Härligt att höra från dig Caroline. Förstår på din mammas förklaring av hjärntrötthet att det måste vara en otrolig kraftansträngning att skriva ett inlägg som detta. Så wow, vilken seger att du gjort det. Som så många skriver tror jag att den viljestyrkan du har kommer hjälpa dig väldigt mycket. Men låt dig också, vilket jag tror du gör, bara bli buren av din familj och alla varma kärleksfulla människor omkring dig. Av allt fint du fått förstår man att det finns mångamånga som vill ge av sin kärlek o på olika sätt dela din kamp. Jag känner dig inte, men har tidigare hållit på med friidrott och fick därigenom del av Nadjas kamp och genom hennes blogg dig. Du finns med i mina tankar och böner!
Kram!

28 MH:

Vilken kämpe du är, vilken glöd och vad du gått och ska gå igenom. Man kan inte utan beundra dig och din familj, ni är ett bra team.

Lycka till med dina behandlingar och med den glöden så ror du båten galant i land.

Från Skåne önskas en riktigt god läkning/MH

29 Anonym:

Skönt att höra från dig! ...massor av kämpa-på-kramar till dig!

30 Sofie Trellman :

Hej Caroline,
Har läst allt som både du och din mamma skrivit (via Nadias pappa). Jag tänker på dig och hejar på dig!
Styrkekramar från Sofie. Min vovve Champis hälsar med en stor blöt puss. Och den är ganska rejäl, han är en stor Rhodesian Ridgeback-buse!

31 Linnea:

Du är ju den starkaste människa på denna jord! Efter många svåra motgångar kommer du att klara detta! Det är såååå övertygad om👌👌👌

32 annalena fagerström:

Du är ju bara så himla beundransvärt stark....♥

33 annalena fagerström:

Du är ju bara så himla beundransvärt stark....♥

34 Ezter:

Skönt att höra att du mår så pass bra! Du fixar resten också! Kram!

35 Elisabeth :

Caroline, enormt stort framsteg att du orkade skriva, kul!! Med tusen små steg, (TUSS) ett litet steg i taget och ibland några bakåt men efter det två små framåt igen så kommer du att klara det som komma ska också, du fixar det med din vilja och styrka. Du har underbara föräldrar, tillsammans är ni bara bäst, oslagbara helt enkelt. Hälsa Paula och Torbjörn. Kram

36 Fredrik:

Heja heja!

37 Ingrid:

Vilken imponerande inställning och styrka du har.
😍💐🌸🌷🌹🌻🌺🍀

38 Mamman:

Wow, vilken kämpe du är gumman, lycka till i din kamp!🍀❤️
Stor varm Styrkekram ❤️💪😄🐰

39 Trillingmorfar:

Vad gott att få läsa Dina egna rader. Har varit inne på Din mammas blogg och följt hela förloppet.
Vi Vinner............
Bamsekramen

40 Linnea (Berner Sennen hund):

Åh vad kul att du har skrivit! Vilken otrolig kämpe du är! Massor med kramar och kraft till dig! Vi är kvar här med dig!

41 Anonym:

Vad härligt att du skriver här! Du är otroligt stark och ni verkar vara en helt fantastisk familj med så mkt kärlek och glädje. Kram /Therese

42 Anna:

Hej Carro.

Vilken resa du går igenom!
Tänker på dig ofta och hoppas verkligen att allt kommer gå bra för dig och din familj.

Stor kram Anna

43 Monika:

Caroline!

Vad skönt att se att du orkade skriva ett inlägg så pass kort tid efter operationen - och ett så långt! Förstår att det var jobbigt. Du är en fantastisk kämpe, så positiv, stark och inspirerande, trots din jobbiga situation. <3

Har följt din kamp på din mammas blogg. Hon är fantastisk hon också, som har orkat uppdatera för alla oss som undrat hur du mår och hur allt går. Hon har delat med sig på ett så varmt och kärleksfullt sätt. <3

Ni är en Fantastic Four Family!

All kärlek och styrka! <3

Kramar,
Monika

44 Jennie Jo:

Caroline, jag tänker på dig, mycket. Du är så beundransvärd. Du har kommit en bit längs vägen och fortsätter så starkt. Så att allt kan bli bra i sinom tid. Det gläder att få se dig och din familjs sätt att hantera allt och att ni vill dela med er av det. Förstår att även andra tankar och känslor kommer och går allt efter hur du har det. Oändligt med kramar till dig, Jo

45 Jennie Jo:

Caroline, jag tänker på dig, mycket. Du är så beundransvärd. Du har kommit en bit längs vägen och fortsätter så starkt. Så att allt kan bli bra i sinom tid. Det gläder att få se dig och din familjs sätt att hantera allt och att ni vill dela med er av det. Förstår att även andra tankar och känslor kommer och går allt efter hur du har det. Oändligt med kramar till dig, Jo

46 Bella:

Kämpa på!

47 Åsa:

Jag har följt din mammas inlägg och skickar massor av kraft till dig! Det är underbart att du har en sån positiv attityd trots den elaka cancern, det är något som hjälper mycket tror jag. Många kramar!

48 Linnéa:

Du är grym Caroline, kämpa på fantastiska tjej! Jag hejjar på dig!! <3<3

49 Helena:

Caroline, vad härligt att du tom orkar skriva på bloggen!! Mycket imponerad av din kamp. Har ju följt Nadja under hennes och ni verkar ha lite samma "jävlar-anamma"!! Bra egenskap när det gäller!!
Hejar på dig! Massvis av energi och styrkekramar❤️❤️❤️

50 Niina:

Hei Caroline.
Roligt att du orkar skriva igen.
Kämpa på Caroline du vinner denna hemska sjukdom.
Vet inte mera vad jag kan säga.
Många varma bamsekramar till dig från Niina i Finland.

51 Anonym:

Härligt att du orkat skriva igen💛 Följt din/er resa på din mammas blogg och hoppas du/ni får en så bra höst det går att få. 💛⭐️💛⭐️💛

52 Marianne:

Vackra Lilla Hjärteskrutt! Vilken Kämpe Du är!! Helt fantastiskt att Du trots det hårda beskedet ska ge Jäv.... skitcancern en rejäl match och vinna!! Har läst din mors blogg, och följt den med oro. Känner så deras ångest för vad de måste gå igenom, genom att få stå vid sidan av din kamp, fast de med all sannorlikhet skulle göra allt för att byta plats med dig!! Ni är en sån otrolig familj, så jag vet ni kommer fixa det här, med all den Kärlek och kraft ni har. Kämpa på lilla vän, din väg blir lång och hård, men vi är många som tror på dig och tänker på dig och skickar massor med STYRKA -ORKA- KÄMPA- FUCK CANCER... <3 <3

53 Caroline:

Hur kan man se så fräsch och snygg ut efter en sådan omfattande hjärnoperation som du gör på sista? :D Helt sjukt ju!

Tänker på dig!

Kram

54 elin:

YOU GO GIRL!!

55 Longevity - en blogg om hälsa:

Du är en grym kämpe, stor kram till dig!!

56 Anonym:

Hej gumman! Fick gåshud i hela kroppen när jag läste om ditt inlägg, du är en av dom starkaste jag sett. Du klarar dehär ska du se. Skyddsänglar finns. Och jag ska be för dig, all lycka och kärlek till dig och din familj ❤️❤️

57 Felicia ask:

Du är helt underbar lilla gumman, så ung men ändå så fruktansvärt stark. Om de är nån jag ser upp till så är det dig! Skyddsänglar finns och du klarar dehär med allt fint stod du har runt dig. All styrka till dig och din familj. Va stark du klarar dehär. #fuckcancer ❤️❤️❤️

58 Felicia ask:

Du är helt underbar lilla gumman, så ung men ändå så fruktansvärt stark. Om de är nån jag ser upp till så är det dig! Skyddsänglar finns och du klarar dehär med allt fint stod du har runt dig. All styrka till dig och din familj. Va stark du klarar dehär. #fuckcancer ❤️❤️❤️

59 anna linner :

Hej.
Har tänkt på dig en hel del och undrat hur de går. Jag hoppas av hela mig att du känner all värme och omtanke som så många skickar till dig. Va häftigt! :) stort liksom.
Jag vet att du löser detta! No question about it.
Kram anna linner

60 Dzanina:

Stay strong girl!!!! I know you can do this!!! Många pussar o kramar

61 Dzanina:

Stay strong girl!!!! I know you can do this!!! Många pussar o kramar

62 Camilla:

Finns bara en person som kan ha bandage runt huvudet och ändå vara totalt fabulous?! Du är så häftig!! Kramar!

Kommentera här: