50 shades of summer

 Hejsan hoppsan falleralleraaa!
 
Midsommar har passerat, inte sant! Med stohej firades denna dag med familjen.
 
 
Dagen innan gjorde vi midsommarstången i SJUKLIG HETTA (i mina mått)... hahaha svetten rann
sådär mysigt, men det var stången värd! Fire gör som vanligt sitt yttersta för att vara så delaktig som
han kan. Oavsett vad man pysslar med så vill han nästan alltid stå eller på något vis befinna sig
exakt PÅ det man pysslar med ???
 
 
Efter det "supertuffa" arbetet med stången ansåg vi oss vara värda döner kebab ;)
 
Den blev klädd i björk och blommor :D
 
 
En blomma kändes passande även i håret 
 
 
Ja såhär såg jag ut på midsommar :)
 
 
Lax, sill och en massa mums smakade ljuvligt! 
 
 
Denna skapelse var OTROLIGT god och kändes verkligen passande just då!!
 
 
Vet ni vad detta håller på att bli?
 
 
Jo, min jordgubbstårta hihi ... 
 
 
Den så kallade "Himmelska Jordgubbstårtan" hittar ni receptet på här: http://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/tag/himmelsk-jordgubbstarta/ 
 
Den tårtan är både enkel och smakar OVERKLIGT GOTT! Testa och njut! 
 
 
Midsommar var en underbar dag med massor av galna sånger och ögon blöta av skratt!
 
 
En dag var jag till Västerås för att träffa dessa tre bönor - Emmy, Ida (inkl. Idas superdupersöta
son) och Evelina. 
 
 
Jag och fina Emmy!
 
 
Hihi och vad tusan är det där kanske ni tänker? Jo, låt mig få presentera Slam och Sug. De är
de senaste tillskotten till vår egengrävda damm i trädgården. 
 
 
Vi har för närvarande 8 fiskar i 4 olika arter. 
 
 
Här ser ni Black och Beauty som är våra två svarta teleskåpsögon-slöjstjärtar. I dammen simmar
även två koifiskar - Billy och Gorby, och två fina guldfiskar - Vivan och Divan.
 
Det sägs att koifiskar kan bli tama och äta från handen, men även tillåta sig att försiktigt bli
klappade av människor som de känner igen och litar på. Kul ju! Så långt har våra inte kommit
än, men däremot är de inte rädda för oss i alla fall. 
 
 
Två gånger om dagen matar vi våra fiskar med denna mat. Dessa åtta fiskar är åtta
familjemedlemmar och ska givetvis tas omhand om!!
 
 
Fire älskar att spana efter firrarna. Det skojiga är att vi brukar kalla honom Firren. Firren spanar
på firrarna ;) 
 
 
Dammen är inbjudande för alla möjliga djur, bland annat för grodorna som gärna lägger
sig på ett näckrosblad, eller intill kanten på dammen. 
 
 
 Vår vackra charmör 
 
 
Kul att försöka fånga vattendroppar på bild som den solcellsdrivna fontänten sprutar ut!
 
 
I lördags var jag en sväng till Stockholm till min vackra vän Yaroslava (Jaro som hon kallas,
den ljushåriga tjejen på bilden). Där var även Vedrana (eller Bubi som hon kallas), Julia och
Jaros vän Beatrice.
 
Vi köpte hem mat, umgicks, spelade lite spel och gick ut till Café Opera. De fyra kommande
bilderna är lånade från en hemsida och är tagna samma kväll vi var ut :D
 
 
Bild lånad här  "Lördag på Café Opera"
 
 
Bild lånad här  "Lördag på Café Opera"
 
 
Haha hittade en söt bild på Julia och Jaro!
Bild lånad här  "Lördag på Café Opera"
 
 

Bild lånad här  "Lördag på Café Opera"
 
 
Jag och Bubi in the right mood! Vi hade en stört kul kväll!
 
 
 
Jag har åter gjort en magnetröntgen av hjärnan, vilket jag gör var tredje månad. Jag ber för att
det ska se oförändrat ut, men denna gång måste jag erkänna oron, då jag haft mer och
återkommande platsspecifik smärta... hmm... ja jag håller verkligen tummarna! Den 13 juli ska
jag träffa onkologen som berättar hur bilderna såg ut. På bilden är det jag och mamma som
snaskar på de ljuvliga skapelserna på bilden :D
 
 
Jag kan inte påstå att det är så uppiggande att ständigt behöva göra magnetröntgen. Ingen ska
behöva få den här cancerskiten alltså... jag avskyr verkligen tanken att cancern valde mig och
min hjärna! Skiten vill ständigt göra sig påmind. MEN bara för att den dystra statistiken säger
vad den säger, så tänker jag vara den där udda pricken i statitiken som sticker ut!!! Jag gör liv
i livet och kommer alltid att fälla krokben på cancern!!!
 
 
En kväll var jag och pappa till Uppsala tillsammans och såg på Bio. Vi såg "Mummy", som var
sjukt bra! Det var väldigt högt ljud bara, vilket kan bli lite intensivt för min skalle. Innan bion
tog vi en riktig smaskig fika på Espresso House. 
 
 
Världens bästa pappa!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Älskar dig min fina dotter/Pappa

2 Niina:

Hei Caroline.
Vilka fina bilder du lagt ut.
Så fin du är.
Hoppas och önskar att svaret på röntgen bilderna är bra.
Ha en trevlig fortsättning på sommaren.
Önskar dej allt gott.
Kramar från Niina i Finland.

3 Susanne 😻:

Hej underbara Caroline 🌹🌹🌹
Var får du din kämparglöd ifrån?
Du är ju enastående.
Kommer att se bra ut på torsdag, det är stress du känner.
Resan till Zakyntos kommer att göra dig gott, och flygresan klarar du galant.
Tänker på dig, och håller en osynlig vinge om dig.

Kram från Susanne 💞😻

Kommentera här: