Halli hallå tittut

 Sedan vi hördes sist så har en hel del hänt som jag hoppas kunna komprimera ihop allt
till ett blogginlägg.. häng på!
 
Denna oerhört stilige man vid namn Torbjörn eller som jag säger - pappa - har fyllt år!
Denna otroligt varma dag i slutet av maj var det därför extra skoj (och svettigt) att stå vid
grillen, hihi...
 
Mycket smaskens skulle grillas och pappa skötte det galant!  
 
51 år har du blivit min fina pappa.
 
Du har alltid funnits där,
Du har alltid varit världens bästa hejarklack i livet,
Du är PLANETENS bästa pappa ...
och jag älskar dig för allt du gör och gjort för mig!
 
STORT MEGASUPERDUPERGRATTIS!!! 
 
Maten från den nya grillen var galet mumsigt, men ett födelsedagsbarn vill även ha födelsedagsfika!
 
 
 
Och som ni kan se på bilden och som ni kanske vet utifrån alla blogginlägg, så tycker jag om
fika hihi ... trots att jag med jämna mellanrum lägger i sockerbromsen ;)
 
Morfar och Marita firade pappas födelsedag med oss! Puss och kraaaam till er! 
 
 Vad gäller mig själv har jag lämnat in sista tentan innan masterutbildningen börjar i höst.
Det känns SÅ skönt! Jag känner mig faktiskt stolt över mig själv att jag tillsammans med
min envishet, i dagsläget har 198 högskolepoäng (där 180 hp av dem utgörs av kandidatexamen).
Att plugga på universitet är superkul, men det är givetvis inte helt busenkelt alla gånger och
det har och är heller inte busenkelt med all sjukdomsbläää som försökt sinka mig.
 
En gigantisk skopa envishet, en megastor skopa optimism och några flitiga hjärnceller
är receptet!! 
 
 Efter att jag lämnade in tentan, så gick jag och mamma in i shoppingens värld! 
Jag och mamma har alltid så himla roligt tillsammans, då vi har samma knasiga humor. 
Att skratta mycket sägs vara bra, och det känns bra för då ligger nog jag på plussidan :D
Med oss hem från shoppingen följde en hel del kläder och kläder - ja det är någonting
som jag verkligen älskar! 
 
...Men alla dessa klädesplagg triggade igång någon märklig känsla inom mig att jag
plötsligt var i behov av att omorganisera alla mina klädutrymmen hahahhaa och så blev
det också... jag höll på en hel dag i princip, hahaha!! 
 
 Snabba hopp i händelser nu, men jag har varit på inflyttningsfest hos min ängel Beatrice.
Ovanpå champagnen i glasen fanns en boll sockervadd och OJ vad det smakade bra
tillsammans!!
 
 Vi var flera som firade Beatrice och hennes nya jättefina lägenhet! Så himla fina tjejer
allesammans!
 
 Se så fint hon hade förberett!! 
 
 Om nästa magnetröntgen av hjärnan ser oförändrad ut, så åker jag och Beatrice en vecka till
Zakynthos i juli!! ALLTSÅ HUUUUUR UNDERBART! Det är första gången jag flyger sedan
hjärncancern som jag fick 2014. Med intyg och en massa andra papper ska även jag få denna
möjlighet igen. Förutom att jag självklart längtar sjukligt mycket, är jag även nervös över hur
trycket i hjärnan kommer påverkas under flygturen. Jag och min rygg ska även kunna sitta i planet
utan roho-dynan i ex antal timmar... Ja resan, förberedelser och allt vad det innebär kan jag
skriva om i ett annat blogginlägg.
 
Men jag kan i alla fall säga att jag litar på Beatrice till 100 procent och att det känns otroligt tryggt
att göra denna resa med henne!!
 
 Hemma hos Beatrice träffade jag även på söta Julia som jag inte träffat på mååånga år. 
Superkul!! 
 
 Vid frukosten dagen efter inflyttningsfesten, blev det ett kärt återseende med Mr O'boy.
Alltså jag blev så töntigt glad över att Beatrice hade just O'boy hemma. Så glad att jag
till och med fick till ett glädjeskrik (tror jag?) hahaha! Det är någonting som jag inte druckit
på fleeeera år, men som är så himla gott! 
 
 
Mycket firande i detta inlägg, men det är alltid lika kul! Min vackra barndomsvän Vedrana har
tagit sin tandläkarexamen i Malmö! MEGASTORT GRATTIS!!
 
 
Det har ju varit Nationaldagen och jag firade denna dag tillsammans med min familj och
3000 andra personer i Skokloster. Bland alla dessa människor fanns bland annat
Tomas Di Leva som sjöng på scen och en man från Antikrundan som ledde utropet vid en
liten loppis, hihi.   
 
 Vi tog en titt inne i Skokloster Slott som fördes upp mellan åren 1654-1676 av greve
och fältmarskalk Carl Gustaf Wrangel under den svenska stormaktstidens mest
blomstrande period.
 
 Slottstingen var många och prydliga - lika prydliga som den lille stjärten uppe på denne
karaff hihi
 
 
Detta vet jag inte ens vad det föreställer haha... jag minns bara att jag tyckte den såg både skum
och rätt cool ut på samma gång, eller vad säger ni?
 
Familjen <3
 
 
Det är livsviktigt för oss alla att dricka mycket i värmen (kanske inte just cola, som ni kaaaanske
skymtar i bilden haha). Fire drack mängder av vatten! Han hade hur kul som helst då han träffade
många andra hundar i ungefär samma storlek som han fick leka med! :D 
 
Mannen från Antikrundan, han med tavlan, var jätterolig att lyssna på. Vad gäller tavlan blev den
såld för ynka 20 kr! Jag hörde en man i närheten som sade till sitt sällskap
- "Hörrni, har ni lösa pengar? Det är ingen som vill köpa något, så allt är sjukt billigt.
Jag måste ha pengar NU!"
 
Hahaha! Ja, det var en underbar dag och alla runtomkring oss verkade vara på strålande humör! 
 
 
På tal om strålande humör!! 
 
 
Det är okej att skratta även åt denna bild... om ni bara visste hur mycket det har blåst de
senaste dagarna! Helt galet! Frissan höll på att sväva iväg på bilden och hela jag hade
säkert kunnat ta en flygtur om jag hade sträckt ut armarna!!!... Haha helt galet. Två träd har
kapats på mitten i trädgården också. Man får passa skallen säg.
 
 
 Ni minns kanske att jag fick ett stipendium från Hyckerströmska Stiftelsen? I torsdags träffade
jag åter de underbara kvinnorna från styrelsen från stiftelsen över en god lunch och ett trevligt möte.
 
 
Fyra fantastiska kvinnor från styrelsen!!
 
 
Och lilla jag på bild också! 
 
Åh vad jag älskar bilder, vilket jag hoppas att även ni gör. Förhoppningen med detta inlägg var att
försöka klämma ihop alla händelser som varit sedan sist vi hördes - jag har försökt, men jag
inser att energin inte finns för att få med ALLT. Jag fick dock med en hel del. Snart hörs vi igen, för
det finns mer att både visa och berätta! PUSSSSS

Kommentarer:

1 Niina:

Hei.'
Tack för ett fint inlägg,och så fina foton du lagt ut.
Jag har själv en shunt ihuvudet men det är medfött.
Första gången jag var på ett flyg på väg till Wien,så märkte jag att den funkar,
Lite obehagligt var det. Vid lyftning började jag må illa, men vid landing var det svårare. För det är just vid markhöjder som trycket påverkar. Men önskar dej en fin resa med din vän.Önskar dej allt gott ,kramar från. Niina I finland.

2 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Härliga bilder 💞
Så skönt det blir för dig att resa bort.
Grekiska övärlden är ju fantastisk.
Önskar sig en underbar resa och enkön fortsatt sommar.

Kram från Susanne 😻

3 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Ett tips till dig, som är opererad för samma sorts cysta i ryggen som mig.
Jag har en "Gravidkudde", testade min dotters kudde som hon köpte när hon var gravid, den är fylld med små kulor och min kan forma den efter behov.
Jag har den under mina ben när jag ligger på rygg på sängen och vilar, för att avlasta ländryggen.
Har fortfarande svårt annars att ligga längre stunder på rygg.
Finns att köpa på Ellos, men jag lyckades hitta en begagnad på en Facebook grupp.
Avtagbar ytterpåse som är tvättbar.
Nypris ca 500 kr, jag fick min för 50 kr.
Är jättenöjd.

Ha' en skön dag,
Kram från Susanne 😻

Kommentera här: