En inneboende i växthuset

 
AAAAH! Vi har en 7-benad inneboende i växthuset.......Skräckmaterial för tusan!! Hahaha, eftersom
han skrämde ut mig, så fick han bo kvar...
 
Vet inte riktigt hur jag såg ut när jag såg spindeln, troligtvis något i stil med detta...
 
Utanför växthuset hördes ett ivrigt hackande. Det var givetvis den vackra hackspetten.
 
Är det någon som vet varför den just hackar? Letar den mat eller vad gör den?
 
Blåmesarna mättar sina magar och snaskar på dessa bollar hela dagarna :D 
 
Koltrasten är klok nog att ta resterna som faller till marken. Inget får gå till spillo säg ;)
 
Har glömt att berätta att vi satt gojibärsfrön. Eftersom att grobarheten är relativt låg hos dessa, så
blev jag så jäkla glad när jag fick se något titta fram ur jorden! Dessa små groddar ska faktiskt
utvecklas till stora buskar om jag förstått det rätt. Galet spännande! Finns så mycket som man
kan testa att odla :D
 
Nu blir det stora hopp mellan bilderna, men det är bara att hänga på... Det här är en meny i tidningspappersform. Den bläddrade jag nämligen i när jag och min älskade vän Beatrice åt
ute för ett tag sedan.
 
Jag valde röding med bakad potatis och herre min gud vad gott det var! 
 
Och Beatrice hade med sig jättefina födelsedagspresenter till mig!
 
Se så fint inslaget det var också!
 
I det större paketet låg det en så kallad lightbox som jag bara ÄLSKAR! Jättemånga olika
bokstäver och symboler medföljer, så att man kan skriva lite vad man vill :D 
 
Tänk vilken glädje och kärlek som bästa vänner utstrålar! Tack!  
 
 
 
(Bild lånad från: https://img.clipartfox.com/b70fab24db6da61e7c4e7fa010f30724_best-friends-digi-kids-ideas-best-friends-cartoon-clipart_236-301.jpeg)
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej!
Tänkte bara fråga om du vet var lightboxen kommer ifrån? Den är superfin!

Svar: Hejsan! Åh ja visst var den tjusig... jag vet dock tyvärr inte varifrån den kommer, då jag fick den i present! Tack för din kommentar! :D
Caroline Taxén

2 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Tack för ännu fler fina bilder.

Det är en lycka att få ha' riktiga vänner, dem ska man vara rädd om, i vänskap är det ett givande och tagande, en självklarhet när det är på riktigt, inget du behöver tänka på.

Hackspetten hackar för att den letar mat, den hackar upp för att sen med tungan fånga upp larver och andra insekter som är födan för den, låter äckligt men så är det. 😝

Ha' det bra
Kram från Susanne 😻

Svar: Tack för info om hackspetten!! Men vad brutalt att skapa "jordbävning" för larverna och de andra insekterna i trädstammen för att lura ut dem från sina små hål OCH sedan äta dem... eller hur!!? STOR kram till dig!!
Caroline Taxén

3 Anonym:

Hej! Jag har nyligen hittat till din blogg då jag själv fick diagnosen hjärntumör. Jag har blivit opererad för tre veckor sen. Känner mig svagare på höger sida å i början kunde jag knappt gå. Å för att inte prata om den här tröttheten är sååå trött jämt. Jag blir positiv av dig och tycker du verkar vara en härlig tjej :) jag undrar bara hur du mår nu om du har några besvär kvar? Å om du oxå var svagare på någon sida efter operationen? Kram

Svar: Hej fantastiska du! Hjärntumör... fy och bläää! Din resa är och kommer vara unik, min resa har varit och är unik. Operation för endast tre veckor sedan är verkligen inte lång tid sen! Jag vet inte alls vilken hur din situation ser ut, men utifrån min egen erfarenhet tar läkningen tid. Jag fick lära mig att både gå och tala efter min operation men lärde mig det på nytt med sinom tid. Vad gäller svaghet på någon sida, tror jag att det tyvärr är vanligare än vad man tror efter ett ingrepp i hjärnan... men det kan också bero på där din tumör sitter/satt. Hjärnan är oerhört känslig då den styr och ställer med våra sinnen, men den är även otroligt häftig då den har en fantastisk egenskap att återhämta sig efter olika trauman! Tröttheten.. ja det finns någonting som heter "hjärntrötthet", vilket jag än idag kämpar med. Jag må tyvärr dagligen ha huvudvärk, kognitiva svårigheter, minnesproblematik osv, MEN jag försöker att inte lägga fokus på det, då jag är oerhört optimistisk OCH envis! Jag må ha besvär och det är givetvis ingenting att hurra för, men man lär sig att handskas med allt! Det kommer du också göra och det är underbart att du blir positiv av min blogg! Det är viktigt att du kräver den bästa vården och frågar alla frågor som du funderar över! Jag fick veta ganska omgående att jag aldrig kommer att bli frisk, men jag gör liv i livet och njuter av varje sekund av det fina livet! Imorgon är det åter dags för magnetröntgen av hjärnan, vilket jag gör var tredje månad. Hoppas mitt svar gav dig någonting! ALL LYCKA TILL DIG! Kraaaam
Caroline Taxén

Kommentera här: