Nyheter från alla håll

Hej allesammans! Hoppas ni fått tagit del av den underbara vårsolen. Jag har äntligen skickat
iväg min hemtentamen, såå otroligt skönt!
 
I det här inlägget blir det lite allt möjligt som vanligt. Ni vet jag har svårt att hålla mig till en specifik
sak :D 
 
 
Tänk att det ständigt sker så mycket elände runt om i världen med krig och katastrofer... Ni har säkert
läst om det som inträffat i Peru! Fruktansvärt! Stackars människor, jag ber för er!
 
 
Och det obehagliga är att min älskade vän Evelina var i Peru just då...MEN SOM TUR ÄR har hon
och sin syster klarat sig bra! Just där de befann sig var översvämningarna inte lika omfattande, men
de hade dock inte haft tillgång till dricksvatten på flera dagar! Nu har de kunnat ta sig vidare. Usch, jag
blev så rädd att det hade hänt dem något, men vilket tur att de hade klarat sig så bra!!
 
Fy vad hemskt det är med katastrofer! Tänkt så många människor som drabbas och mister sina
liv... Det skär i mitt hjärta! Jag har läst att grannländer erbjudit katastrofhjälp tack och lov!
 
 
Evelina och sin syster har planerat att vara iväg 6 månader och resa Sydamerika runt. Redan nu
har hon varit iväg i flera månader. Saknar henne, men är ändå så himla glad för hennes skull att
hon får uppleva så mycket! Bilden har jag lånat från henne och den är från Igazufallen i Argentina.
 
Hon och sin syster har volontärarbetat i Bolivias djungel under två veckor med näsbjörnar. Alltså HUUUR
söta är inte näsbjörnar!?
Här är hade de vandrat i fyra dagar för att komma till Machu Piccu - den mytomspunna inkastaden i Peru.
 
De har cyklat 64 km på "Death Road" i Boliva... haha fattar inte att de vågar!!
 
De har glassat på Playa Máncora...
 
(Bild lånad från google). De har besökt och åkt runt i världens största saltöken Salar de Uyuni.. Så ballt!
 
De har redan upplevt SJUKT mycket och det är så himla kul att se alla bilder från deras resa! :D
 
Och denna pingla, min vackra vän Bubi har skrivit färdigt och presenterat sin examensuppsats! Det
betyder att hon snart kan ta ut sin tandläkarexamen! Så himla duktig!
 
Här visste nog varken jag eller Bubi vad vi ville utbilda oss till... här var det balett som gällde ;)
 
Och denna lille parvel har fyllt 4 år! Samma dag som han fyllde år, så hade jag skola och skulle åka
iväg tidigt på morgonen MEN jag hann göra lite födelsedagsfika till honom, som ni kan se i det vänstra
hörnet :D
 
Hahaha denna bild är från idag... Fire har sin yoga-stil när han solar...
 
 
Våren har tittat fram vart man än väljer att rikta sin ögon i trädgården... här är en fin krokus :) 
 
 

Kommentarer:

1 Evelina:

Haha men åh söt du är!! Såå kul att du är insatt i våran resa 😍😍 saknar dig ❤❤❤ vi har mycket att prata om i sommar!! 😎

2 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Lycka till med MRT, håller tummarna och tänker på dig.

Kram från Susanne 😻

Kommentera här: