Tips och trix

Godmorgon kära vänner!
 
Utomhus sjunger fåglarna in våren. Igår sken solen varmt i ansiktet och jag kunde se små
tulpaner titta fram ur jorden. Hur underbart är inte det? 
 
Solen träffade även min lille krabat som hade mycket att undersöka ;) 
 
Jag hade med mig systemkameran ut igår och en färgglad blåmes ville väldigt gärna hamna
på bild. 
 
Herr talgoxe var mer svårflörtad, men även han tog sig mod att visa upp sig ;)
 
Alltså kolla in vår nya fågelholk! Köpt på Lidl för 129kr :D 
 
Även denna skönhet är köpt på Lidl för 129 kr :D 
 
Otroligt skönt nu när snön i trädgården börjat smälta! Allt möjligt tittar fram och det härliga är att
man redan kan se små gröna syrénskott. Vi kollade även in vår egen kompost igår och WOW!
Apelsinskal, bröd, avokado, papper, grenar, gräsklipp ... ja allt hade blivit till JORD! Vår kryddel i
trädgården fick därmed en ordentligt kompostboost. Hur kul som helst med ett eget litet kretslopp!
Om ni vill boosta er egen trädgård eller kanske starta en köksträdgård inomhus, så hittar ni allt ni
behöver hos bland annat Granngården. :D 
 
Miss Sköldpadda hade det riktigt skönt ute igår. Hon har fått stå ut med många minusgrader och även
kraftiga regnskurar, men förutom lite krackeleringar, så ser hon rätt nöjd ut. Inte sant? :D 
 
Nu ska jag återgå till plugget... Jag läser ju två kurser parallellt och det är rätt mycket just nu -
hemtentamen, grupparbete, fältarbete och förberedelse inför litteraturseminarium. Jag är
verkligen i behov av min kalenderbok som jag skriver in alla datum i och där jag lägger upp
en plan så att jag hinner allt i tid. Imorgon öppnar antagningen till att kunna söka program på
högskolan/universitetet. Jag har ju en examen på kandidatnivå vilket innebär ett 3 årigt
univeritetsprogram på kandidatnivå och har nu tänkt söka masterutbildning, dvs en 2 årig
vidareutbildning på masternivå. Så spännande!! :D  
 
 
Idag ska jag ska avsluta med att ge er ett boktips. Denna bok läser jag själv just nu och
jag älskar den verkligen!
 
 "Armlös, benlös, men inte hopplös" skriven av en man vid namn Mikael Andersson. Han föddes
utan både armar och ben på 60-talet. Direkt vid förlossningen blev hans föräldrar ombedda att
glömma honom och skaffa ett nytt barn istället BARA för att han inte såg "normal" ut. Mikael har fått
möta oerhört mycket motgångar i sitt liv, men har bara blivit starkare av det och det berör mig.
Han är en oerhört stor inspirationskälla för många människor och har föreläst i många år. Mig
fångade han helt klart med sin bok och den går att köpa lite varstans, men jag köpte den på Bokus :)
 
Puss och kram skumbanan!
 
 
 

Kommentarer:

1 Carolin:

fina bilder :)

Svar: Tack snälla Carolin! Inte sett ditt namn här tidigare, vad roligt att du vill kika in på min blogg! :D Du är varmt välkommen!
Caroline Taxén

2 Dess:

Vilken himla söt hund du har! Och vilken kamp du verkar ha fört, heja heja!

Svar: Åååh tack Dess, det ska jag hälsa honom! ;) Ja du, livet är inte alltid så lätt, speciellt inte med en släng av cancer och tråkigheter i ryggen, men kampen blir sååå mycket lättare när man får så fina kommentarer likt din!!
Caroline Taxén

3 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Härligt att se dig på bloggen igen 😍
Fina bilder, och visst är det väl våren som är på G.
Ett annat ljus och en annan luft, underbart.
Eller magiskt, som jag har lärt mig använda, det nya modeordet.
Flitens lampa lyser hos dig ser jag, använd kalender, minneslappar mm, så inte hjärntröttheten tar över, du är så ambitiös och vill så mycket, förebild för många.

"Armlös, benlös men inte hopplös" läste jag för några år sen,
När Tekniska divisionen Nyköpings kommun, som jag jobbar i hade sin årliga Teknikdag var författaren föreläsare, han hade kört bil själv till Nyköping, det var en helt otrolig att höra hans historia, den tron på livet han hade, har för mig att det fanns en lärare som betytt mycket, och sen givetvis hans föräldrar son alltid trott på honom och stöttat.
Var väldigt tagen efteråt, fick min bok signerad, brukar titta på det när jag känner mig lite låg, och tänker " Vad har jag och beklaga mig för".
Är facinerad över levnadsöden, och hur människor tar sig vidare i livet.

Ha' en fin kväll
Kram från Susanne 😻

Svar: Våren, underbara våren! Jag älskar att lyssna till all fågelsång och jag älskar att se trädgården växa fram. Man ser faktiskt någonting nytt titta fram varje dag!
Precis likt du skriver kan hjärntröttheten ta över och det gör den ibland. Det är viktigt att lära sig läsa av signaler i tid. Och vad gäller Michael och hans fantastiskt gripande och inspirerande bok, så är det väldigt kul att höra att även du tagit del av hans historia. Han har verkligen försökt göra liv i livet! Tack snälla för din underbara kommentar och hoppas verkligen att det är så bra det bara kan bli med dig!!
Caroline Taxén

Kommentera här: