*Plump* sa det bara och så simmade den där...

Jag har då aldrig varit så snabb ner med handen i toalettstolen... För tror ni inte att jag lyckats
tappa mobilen i toan? Jo då och i Beatrice toa också haha! Alltså jag trodde livet flög ur mig
för en kort sekund, men jag var så FRUKTANSVÄRT snabb ner i toalettstolen med handen
för att greppa tag om min telefon (som tur var det varken nummer 1 eller 2 där, utan "bara"
toavatten...någonting positivt i det hela). Jag visste nog inte riktigt vad jag skulle göra, så jag
SKÖLJDE av den med MER VATTEN för jag tyckte toavatten är äckligt.. hahaha hur dum
får man vara??? Aja, den sköljdes i typ en sekund, för sedan började jag torka den som en
galning!! Juste, jag stängde av den också, men jag hann se att jag hade ett meddelande,
hahaha... Alla små utrymmen försökte jag torka med ihopknögglat papper och jag tänkte
hela tiden att nu hade jag pajjat min Iphone 6. Utanför hejade Beatrice på hahaha, men jag
som var så stressade med mitt torkade hann inte ens låsa upp toadörren för att släppa in
henne. Efter mitt intensiva torkande skakade jag telefonen hårt för att försöka snärta ut
eventuell vätska... vätska flög ut... 
 
Vad gör man sen? Jo man ska tydligen lägga den i ris avstängd i 48h timmar, men vad gör jag?
Jo, jag sätter på telefonen för att se om den klarat sig. Den startar, men jag märker omgående
att saker och ting inte riktigt fungerar som det ska. Och plötsligt ringer farmor och jag svarar. Då
märker jag att jag INTE hör henne. NEEEEJ tänkte jag - mikrofonen är sönder!! Jag testar sätta
på högtalaren och då kan jag höra farmor. Efter vårt samtal ber jag Beatrice ringa mig, för att
jag åter ska kunna testa mikrofonen - samma problem, jag kan inte höra henne, men hon kan
höra mig. Ja, då är väl mikrofonen verkligen sönder... Jag lägger den på papper för att torka
och plötsligt från ingenstans börjar Iphonefunktionen Siri PRATA och den säger "nej jag förstår
inte vad du säger". Hahaha ni kan ju tänka er tankarna i min ostresståliga cancerhjärna!! 
Jag stänger av mobilen och lånar Beatrices hårtork för att föna den torr tänkte jag. Jag får
sedan läsa att man INTE ska föna mobilens fuktiga områden med en hårtork. Jahapp, men
det är ju redan gjort tänkte jag. Kan ens något mer gå fel nu?
 
Jag tar ut simkortet och lägger därefter mobilen i ris, så som det står att man ska göra. Den
får ligga i riset ungefär ett dygn. Jag sätter därefter på mobilen igen och vad tror ni hänt?
 
ÅTERSTÄLLD! Helt och hållet!! INGET fel alls på den... Den ÖVERLEVDE! Riset måste
ha räddat mikrofonen!! Helt otroligt!! Ja, så nu har jag en fullt fungerande Iphone 6 igen!!
 
 
Som sagt var jag med min ängel Beatrice när hela tappa-mobil-i-toan-incidenten inträffade.
Hela valborgskvällen var kanonbra och så måste jag sabba för mig själv dagen därpå hahah....
 
 
Vi firade valborg tillsammans hemma i Beatrice nya jättemysiga lägenhet!!
 
 
 
Det är tur att man har så otroligt fina vänner!
 
 
Och vad är detta då, jo det är såhär att jag har blivit tilldelad ett stipendium från Hyckerströmska
Stiflelsen. Jag blev inbjuden till en underbar ceremoni och var den enda stipendiaten som fick
hela 15 000 kr!!! Överraskningarna överöste varandra och jag kommer ALDRIG NÅGONSIN att
glömma allt fint ni sade och denna fantastiska utmärkelse! Känner mig djupt hedrad! Glädjetårarna
sprutade!!!! Och i juni månad är jag bjuden på lunch på en fin restaurang med personer ur styrelsen
för att sedan ha möte med dessa. WOW, detta är en obeskrivlig känsla!!!  
 
 
Se vilken underbar blombukett jag fick också, jag som älskar blommor!! Buketten pryder vackert
vardagsrumsbordet!
 
 
Och ute i trädgården har det här nya lilla projektet tagit plats. Vi grävde ner en zinkbalja, lade
stenar i olika storlekar runt omkring och placerade en solcellsdriven vattenpump i mitten som
sköter sig själv när solen är framme. Supersött och sen är det så oerhört harmoniskt att höra
vattnet också!
 
 
Födelsedagsfirande för underbara Linnea har det varit också!
 
 
Massor av fina tjejer!! 
 
 
Men Linnea var kvällens stjärna!! 
 
 
Hon hade gjort en himmelskt god efterrätt på turkisk yoghurt och smält vit choklad tillsammans
med en fruktig topping! MUMS!! 
 
 
Den enda tjejen jag kände sedan innan på Linneas födelsedagsfest var födelsedagsbarnet själv
alltså Linnea, men jag fick äran att träffa denna fantastiskt fina tjej Maria!!
 
 
Tusen tack för allt älskade Linnea OCH MASSOR AV GRATTIS ÅTERIGEN!!!!!! 
 
 
När jag kom hem dagen därpå efter Linneas födelsedagsfest så möttes jag av min hårboll som
omgående ville gosa ner sig hos mig i sängen. Åh vad jag älskar denna krabat!!
 
 
Ja och en dag såg det ut såhär hemma hihi!! 
 
 
 
Dessa två personer - mina föräldrar - firade 23 årig bröllopsdag under valborg! Bilden är från
när pappa fyllde 50 förra året. Världens finaste människor, mina två inspirationskällor!
 
KÄRLEK FRÅN MIG! 

Kommentarer:

1 Mamma & pappa:

Älskade lilla hjärtat 💕Skrattade högljutt för mig själv över din beskrivning av telefonkaoset hahahaaaa :)))
Kan dock verkligen tänka mig och förstå att du var superstressad och vem skulle inte blivit det!Tror inte jag hade vetat vad jag skulle göra, mer än febrilt torka, torka. Smart det där med riset!
Älskar dig mest på jorden och i hela universum💕💕 💕

Svar: Hahaha, det är fruktansvärt... livet flyger nästan ur en alltså... PUUUSSSSSS!!
Caroline Taxén

2 Marie:

Min mobil hamnade i en caffelatte en gång, det gick sådär med den sen, kanske det är skillnad på vatten o kaffe, 😄
Det är så roligt att läsa att du är på banan igen, och det med besked. 👩🏻Snygg frisyr har du också.
Ha det soligt nu.
Mvh Marie

Svar: Haha åååh nej vad hemskt Marie ... plump så ligger den och simmar i caffelatten... ibland funderar man verkligen hur man ens kan lyckas, eller hur?? Hahaha! Taaack för din kommentar, kraaaaaamis!!!
Caroline Taxén

3 Niina:

Hei.
Grattis till ditt stipedium.Min Nokia-mobil föll för fler år sen i vattnet i fiskämbaret i båten då jag var ut och fiska.
Men fick upp den ganska snabbt torka den lite på en trasa jag hade,men var tvungen att stänga av den.
Kan du berätta åt mej vad det bettyder att man lägger mobilen i riset, Är nyfiken på det,Bor i Finland och förstår inte alttid den svenska ni pratar där på andra sidan påtten.
Sköt om dej och ha det så bra.
ps,Du är så fin med din nya frisyr.

Svar: Hej Niina! Tusen tack!! Åh, nej då måste telefonen ha luktat fisk också... vad gäller detta med riset så kan jag förklara bättre. Det är vanligt ris som jag pratar om, sådant ris som man kokar och äter. Det man använder när man lägger telefonen i riset är inte inte kokat ris, utan torrt ris. Riset absorberar vätskan/fukten och är ett typiskt husmors-tips om man tappar en telefon i vatten. Man måste dock vara försiktig så att inte riskorn fastnar i någon av telefonens ingångar. Man ska låta telefonen ligga avstängd i riset mellan 24-48 timmar. Ta hand om dig och tack för din kommentar!
Caroline Taxén

Kommentera här: