Hur ser er morgonritual ut?

 

 

Nu ska ni får höra min. Runt 06.30 spärras mina ögon upp, oavsett när jag somnat dagen
innan. Jag brukar dock somna ganska tidigt om kvällarna, då både hjärna och rygg är så
pass trötta efter dagens aktiviteter. Smärta brukar vara en annan god anledning. Men hur som
helst. Mina ögon spärras upp runt 06.30, oftast brukar jag därefter sträcka på mig åt alla håll.
Jag tar en snabb titt på mobilen som ligger intill mig på nattduksbordet, brukar vara instagram
och facebook som jag checkar. Beroende på om Fire sover uppe i min säng, eller i mina föräldrars
på nedervåningen, så går jag ut med honom. Själv är jag också kissig, så när Fire fått göra sitt
ute i trädgården är det min tur.

Sedan kommer vi till det bästa – KAFFET!

Bild lånad här.

Haha, det är typ ett måste. Är det samma för er? Alltså, jag ser helt ärligt FRAM EMOT att dricka
en kopp kaffe med mjölk och honung i. Japp, ni läste rätt. Honung i kaffet. Det är såååå många
gånger som folk tittar på mig och man ser verkligen hur de tänker:

”Men hallå, har hon honung i sitt kaffe? Eeeh?”

Jag är fullt medveten om att honung och socker är väldigt söta, men då vi i vår familj försöker
hålla ner det vita sockret, så känns honung som ett liiite bättre alternativ. Hihi, men det är
skojigt hur folk tycker det är knasigt. Testa att byta ut sockret mot lite honung ska ni se. ;)

Med kaffekoppen i handen brukar ögonen hamna på tv:n tills att jag vill ha frukost. Den brukar
bestå av ett bra bröd med skinka och/eller ost på och ett kokt ägg med kaviar eller salt på.
Ibland slinker det ner en frukt också (likt idag slank det ner ett äpple) och ibland kokas det te.
Denna ”ritual” går olika fort beroende på vad planerna för dagen är. Om det är skola, ja då vaknar
jag runt 05 istället, för att hinna med buss och så. Idag är en dag då jag kan ta det luuuugnt!

 
 
Fire tar det här med luuuugnt på största allvar... ni ser ju själva...
 
 
Haha, jag har sett flera chihuahuas som sträcker ut sin tunga sådär.. Fire gör det ibland när han
sover. Ser så roligt ut!!
 
 
Vårvädret har varit riktigt knas. Sol, snö, sol, snö.. MEN en dag var det nog runt 20 grader ute!! Så
himla skönt. Tyvärr brände jag bröstet, vänstra axeln (?), och pannan... Men det var verkligen
underbart skönt att kunna njuta av VÄRME! Som jag saknat den!!
 
Men precis som jag skrev innan, så kan det snabbt slå om till snö och hagel... 
 
 
Den här morgonen har bjudit på lite sol här och se så fint den föll på Mr Prydnad. 
 
 
Jag känner ganska många Ida, och det här är en av dem. Förra veckan lunchade jag med
fina Ida i Västerås som jag inte träffat på jättelänge. Det var hur trevligt som helst! Och så hade
hon med sin ursöta son!! 
 
 
Just den dagen var det en otroligt vacker dag med en sol som värmde! 
 
 
På flödet på facebooks dyker allt möjligt upp, likt detta som jag såg härom dagen och som jag ville
testa. En ansiktsmask som tydligen ska vara bra. Ni behöver: ett ansikte, äggvita och toalettpapper.
Det är en fördel om ni kan vänta också. :D 
 
 
Jag applicerade toaettpappret med äggvitan i ansiktet - med hjälp av en marinadpensel. Vänta....
... låt stelna ... dra av... vips så ska man bli skitsnygg. Hur blev det??
 
 
Såhär blev det!!!! Fick riktigt fylliga läppar och ett par busiga ögon. Haha skämt och sido... jag vet
inte riktigt om jag upplevde någon dramatisk skillnad faktiskt, men jag måste säga att jag blev
oerhört len i ansiktet i alla fall. 
 
 
Det här mina vänner, är den sista bilden i detta inlägg - en coleslaw som jag gjorde igår.
Ett vitkålshuvud, morot, 1 dl majonäs, 1 dl turkisk yoghurt (jag hade creme fraiche hemma,
så jag använde det), 1 msk vitvinsvinäger, salt och svartpeppar = MUMMMMS! 
 

Kommentarer:

1 Susanne 😻:

Hej fina Caroline 🌹
Så här ser en vanlig morgon ut hos "tant" Susanne.
Upp kl. 06.00
Toaletten
Gosa med kissen
Mata kissen
Sätta på kaffe i min Moccamaster
Sen är det kaffe rostat bröd med Bregott och ost, Proviva och lite mediciner i sängen eller på balkongen om temperaturen tillåter.
Kollar nattens nyheter på min iPad.
Sen redo att möta dagen.

Kram från Susanne 😻

2 Niina:

Hei caroline.
Vår morgon ser ut på detta vis.
Är arbetslös både min man och jag.
Vi vaknar ganska sent på förmiddagen.
Förts i duchen 1och 2 förståss.
Sedan kokar vi vatten och dricker Cappuccino.
Är dålig på att äta morgonmål så för min del blir det 1 banan och yuorgt,medan min man äter 2 smörgåsar med ost och korv på.
Många varma kramar till dej från Niina i Finland.


Kommentera här: