2019 - nytt år sprängfyllt av nya möjligheter!

God morgon folket! 
 
Hur mår ni? Tog ni det lugnt inatt eller var det fullt ös? 
 
Oavsett nattens lugn eller drag, så har vi allesammans vaknat upp i året 2019. Vi har alla en
chans att reboota oss och starta om, om vi så känner oss i behov av det. Personligen ser jag 
verkligen framemot detta nya år, då det är speciellt på flertalet vis. Jag blir 25,  jag tar min
masterexamen och är faktiskt helt ovetandes vart livet kommer bära mig. På tal om 25 år, så 
kommer jag att fira det med stohej i Stockholm med övernattning på hotell och partyyyy med
ett helt gäng vänner! Lääängtar att få slå klackarna i taket och sätta skruvarna i kroppen på
prov haha! 
 
Denna morgon startade lugnt med en mumsig smoothie - en otroligt skön morgon på det nya året!
 
Vill man vara extra duktig så kan man även ha i lite av sådant som ni ser på bilden :) När jag 
gör smoothie brukar jag ha i alla möjliga frukter och bär och för att den inte ska bli så "hård"
så har jag i lite vatten. Det är så himla fräscht att starta morgonen med en vitaminbomb! Har ni
något tips på någon specialblandning som ni bara älskar?
 
Att tvätta av sig gårdagens spackel i ansiktet var också en obeskrivligt skön känsla. Dessa
produkter använder jag och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dem. Det tar tid att finna
vad som passar ens hy. Personligen har jag en blandhy som varierar mellan torr och fet beroende
på hormonperiod i cykeln. 
 
Fick även en fantastisk fin adventskalender från mina föräldrar från Babor med 24 exklusiva
elixir fullsprängda med godsaker för hyn! 
 
Nu ska jag show off pics från igår/inatt - såhär såg jag ut still fresh haha ... detta var innan
vi åkte iväg och hämtade våra specialbeställda...
 
... skaldjursplatåer! Oj oj oj... jag hamnade i en annan värld när jag smakade på kräftorna!! 
 
 
Rökta och vanliga räkor fanns med ... och att doppa dessa i den aioli som medföljde var
himmelriket för munnen!
 
Tre hummrar gratinerades med en blandning av panko, vitlök, citron och smör... 
 
Återigen, himmelriket!
 
Dessa gigantiska kungskrabbeklor var också en delikatess! Jag säger bara, WOW, vad gott
allt var alltså! Det kändes verkligen exklusivt att få äta en riktig skaldjursplatå. Vid två tidigare
tillfällen har jag ätit det och varje gång har varit lika himmelsk! Yes, jag nöter nu samma sak,
men det var gott. Japp, det var väldigt gott! hahaha
 
"Alla vinner på Bingolotto" som de själva säger och ja, denna gång blev det faktiskt en ny lott.
För två år sedan så trodde ju jag att jag vunnit 250 000kr... mm... jag trodde det ja... Det 
komiska (tyckte inte det då!!) var att jag helt enkelt hade fyra i rad och TRODDE att det sista
numret som krävdes för att få dessa 250lax, ropades ut. Jag var HELT säker på att jag var 
vinnare OCH ringde givetvis också in för jag hade ju chansen att vinna 1 miljon. Hahaha...
Bullshit, jag fick hem en faktura på 10kr och hade insett att jag inte hade vunnit 250lax, nej
jag gick back 10 spänn...
 
Se så fina de är! Eller ja, kanske inte Fire som ser ut att ha tappat förståndet litegrann
 
 
Vackra mamma och vår lost-in-space-Fire!
 
Såhär kan han också se ut, lite mer presentabel det vill säga! ;) Jag är fundersam över den 
svarta pricken som hamnat på systemkameran. Den sitter inte i någon av mina avtagbara
objektiv, utan i själva kameralinsen. Hmm... ska försöka se om jag kan lösa det... inte nog
för att det lyckats bli glapp i mitt långa objektiv, vilket jag insåg den dag då jag besökte 
Parken Zoo i somras och skulle ta bild på en zebra långt ifrån mig. Elektronik...  
 
Nu ska man inte tipsa om alkohol, men jag ville bara säga att denna passade väldigt bra till
skaldjur, ifall ni planerat in en skaldjursmiddag framöver och hade tänkt att dricka något passande
till :)
 
Mitt i allt får jag detta fina mess från Jaro!! Vänner... ni äger alltså!!  
 
Som om man inte redan var mätt, så lyckades vi klämma i oss denna godsak och yes, den var
liksom pricken över i:t... vi somnade runt 01.30 goa, glada och runda hihi
 
Utomhus fryser växterna omkring oss, men oj vad fina de är alldelses frostbitna om barren och
bladen!
 
Vintertid är den tid då både förgrund och bakgrund naturligt kan vara vit. 
 
Som den naturälskare jag är, så vet ni säkerligen sedan tidigare inlägg att jag avgudar att fota
djur och natur. Har ett stativ som inte blivit använt alls faktiskt. Minns att en reporter som 
var hit förut lånade det, men jag själv har glömt bort det helt... Det är väldigt praktiskt med
stativ när man vill undvika onödiga rörlser som när man fotograferar närbilder eller djur i rörelse!
 
Det som man kanske inte ser som vackert när man passerar kan istället vara väldigt fotogeniskt,
eller vad säger ni?
 
I denna natur här ute på landet kan man ta sig en promenad och verkligen njuta samtidigt! 
 
Har likt tidigare såååå mycket bilder som jag skulle vilja visa och jag skulle vilja posta ett inlägg
från dagen då jag var till Parken Zoo i somras faktiskt, för bilderna på djuren blev sååå vackra!!
Bloggen är ju och har alltid varit som en dagbok för mig. Har likt jag skrev i förra inlägget, varit
väldigt aktiv på min instagram, där bilder har florerat som den bildtok jag är hihi
 
Puss  

Kommentera här: